TURUN NAIK KEHIDUPAN.





hmm perasaan aku sekarang ni memang mcm cibai. rasa sedih. rasa nak jerit. rasa nak panjat gunung tinggi, and duduk situ sorang. kawan-kawan aku. dorang tempat aku luahkan segala yg ada dlm hati ini. family tetap numb 1 tapi bila bab nak bercerita nii, memang aku akan cerita dekat kawan-kawan. 

kenapa aku rasa sekarang mcm ramai jee kawan-kawan aku yg buat aku nangis? yg buat aku lemah disebabkan kesusahan dorang? 

semalam time lawan netball, timah terlanggar dinding. dia nak tangkap bola, bola tu ketepi tapi dia still juga nak tangkap bola tuu. maybe sebab dia tk dpt agak yg bola tuu akan out, padahal kitorang semua dah agak yg bola tuu out. hmm. bunyi memang kuat gila time timah langgar tuu. dia terus terjatuh. semua kerumun dia. game pun jadi stop. aku tak pegi dekat timah sebab mcm tak sampai hati time tu nak tengok. aku still dekat tempat duduk aku. perhati dari jauh jee. bella jerit suruh budak yg main, masuk court. yg lain semua masuk. sebelum tu dorang dah bawak timah pegi duduk dekat sebaris dgn aku. aku pandang timah, aku buat bodoh lagi. tiba time game dah start, baru aku bangun pegi dekat dia. timah nangis esak-esak. yeahh tima luar keras tapi dia tak tahan sakit. aku tak sampai hati tengok dia nangis. aku tahan jee air mata yg dah merayu ni utk keluar. aku tak nak nmpk lemah. budak bndr sunway dtg bwk ais. aku amik, tuam kan dekat timah. mula-mula timah tak nak. dia cakap sakit. shifa marah timah. baru timah nak. tu pun dia mengelak byk. aku paksa juga timah. mula2 aku tuam biasa. lepastuu aku try cara yg lagi radikal. aku amik beg letak dekat peha, tehn letak ais then suruh timah baring, muka yg kena tu bg letak atas ais. bila dah lama, aku tukar kpd cara yg lebih radikal. aku suruh timah baring arah bertentangan pula. aku tuamkan muak dia lagi. timah dah berhenti nangis. bila aku ckp somethng tuu, dia nangis balik. ya allah, timah. kau tahu aku mcm mana, kenapalah kau nangis sampai mcmtu? atas peha aku pula tu? hmm. timah memang kadang-kadang perangai kau buat aku geram tapi entahlahh. tangisan kau time tuu buat hati aku tersentuh sangat. kesian aku tengok anak yg tak ber-ayah tuu. terasa tanggungjawab aku sebagai kawan utk tolong kau. tumpah juga air mata yg aku tahan dr semalam time taip entry nii. aku tak tahulah kenapa tapi kejadian semalam tu memang buat hati aku tersentuh. kesian tengok kau kena marah dengan bella walaupun aku tahu bella tkd niat nak marah kau. apa pun, semua tu akan jd kenangan utk kita semua kk ;')


yeahh byk kesalahan ejaan. lantaklahh malas nak betulkan balik.