Cerita Cinta Wayang :D


Mohamad Yaszmeer Bin Yahya. 




Sayangggg. Ingat lagi mcm mana kita kenal? Eby selalu ingat :) sebab cara kita kenal tu LAIN MACAM jee. Kita kenal dekat Golden Screen Cinema, IOI Mall Puchong :D
Eby strt kerja 1.1.2012. Masuk kerja dengan Bella and Shifa. Eby concession. Tak kenal sesiapa pun melainkan Apiz Steward. Sebab dia yg bawa masuk. Then mula rapat dengan Zetty and Acap. 

Ingat lagi mula-mula dulu. Zetty dgn Acap kan couple, so time nak break Zetty ajak aku teman dia. Kebetulan Acap rapat dengan sorang budak B.O yg sangat poyo. Namanya? Tak perlulah sebut sekarang. Nanti tahu juga :D Budak ni bila nmpk aku dengan Zetty, dia tak nak ikut. Padahal Acap dah paksa kemain lagi. Dengan selamba haruan budak tu smoke dlm lif. Dalam hati aku ckp 'ehh bajet-2 hebat mamat ni'. Then pergi break dekat Pelita. Aku mmg tak senang betul mamat ni ada. Semak hidup je. Dahlah poyo nak mampos. Time dkt Pelita, boleh pula aku ddk bdepan dengan dia. Erghhh! Nasib baik Ya Allah, geng dia dtg then dia pindah meja. Tak kuasa aku nak mengadap muka mamat poyo tu.

Aku kerja mcm biasa. Nak masuk bulan ketiga tu, entahlah dengan kuasa Allah kot. Mcm mana aku boleh nak btegur dengan mamat ni pun aku tak tahu. Aku selalu smoke dekat tangga GSC sorang. Bila nak masuk, sekali dia ada. Sanggup aku tak smoke dekat situ. Menyampah punya pasal. Tp dah byk kali sgt, asal aku smoke dia ada, dah malu aku nak lari. So aku pun smoke dkt tangga tu. Dia ada situ, sorang. Dia tgh hisap rokok dengan penuh feel. Entah apa feel sgt. Aku pun tak tahu kenapa aku benci dia sgt. Mybe sbb muka dia poyo je pndg perempuan. Padahal dia romeo GSC! Tp dgn aku je dia ni buat poyo. Then entah mcm mana aku rasa nak tegur dia sbb kerja dah nak masuk 3bulan tp mamat ni je aku tak pernah btegur or dia tegur aku. So dgn was-was aku tegur dia. Ayat first aku 'err kau 18 juha ke?'. Haa nak tahu apa dia jawab? Dgn penuh poyo dia jwb 'ehh tak ah, aku atas dari kau'. Wahh dlm hati aku ckp, sah mamat ni poyo. Nyesal aku tegur kau!

Aku kerja mcm biasa lagi tanpa ingat sesiapa termasuk mamat poyo tu. Sbb dia mmg tak ada makna apa dlm hidup aku pun time tu. Sampai satu hari aku smoke lagi dht tangga tu. And dia ada. Dia pegang walkie talkie. Aku tegur dia. Dia ckp dia jd CL harini sbb CL B.O semua tak ada. Aku pun yee kan ajeee. Aku ajak dia break sekali sbb memikirkan yg aku sorang sbb Bella and Shifa dah benti. Dia kata okayy jee. Smpi nak break aku cari dia. Dia boleh kata yg dia tak dpt break sekali sbb ada kerja. Aku pun mcm ohh okay. Sbb aku tk kisah pun.

Dah lama dah lama. Kerja mcm biasa juga. Jadi ceritanya yg sebenar-benar lg sahih ialah pd suatu malam tu. Aku buat OT. Time tu aku jaga old wing. Nak naik new wing utk punch out balik. Time tgh jln, aku nmpk dia keluar dari pintu office tu. Dia cmm nak dtg ke arah aku, so aku pun stop tgh jln tu tggu dia dtg sbb aku ingat dia nak ckp apa-2. Aku pun tggu lah dia smpi dpn aku. Ya Allah, perbuatan dia malam tulah yg dah ubah segalanya. Nak tahu apa dia buat? Dia dtg btl-2 dpn aku, dia cubit pipi aku mcm baby, then terus dia blah. Aku terpinga-pinga. Aku terkejut kemain lagi. Motif dia? Strt malam tulah berubah segala perasaan ni. Boleh korang espect tak, org yg korang tak kenal rapat, ckp jarang-2 tp tetiba dtg and buat mcmtu?

Strt tu kitorang rapat. Dari mula dia ego dengan perempuan or dlm bahasa kasar dia just melayan perempuan yg datang dkt dia tanpa sebarang perasaan. Barulah aku tahu cerita hidup dia dengan ex dia. Aku dah dpt agak yg dlm gelak tawa dia happy kan kwn-2 dia tu, tp dlm mata dia aku tahu dia simpan sesuatu. Sesuatu yg cuma dia jee tahu. Yg dia pendam. Menunggu seseorang bertahun kot. Sampailah akhirnya dia btl-2 dpt terima yg ex dia dah ada orang lain. 

Lama kitorang berkawan. Smpilah betul-2 aku sedia utk terima dia pd tarikh 12.4.2012. Byk dugaan hidup kitorang. Strt dari mula kenal smpi sekarang. Tp biarlah kitorang jee tahu and simpan semua ni. Pahit manis perit, bergaduh, semua ada. Terlalu banyak sangat dugaan sampai aku dah give up byk kali. Tp dia tetap sabar and bg aku semangat and yakinkan aku utk teruskan hubungan tuu.

Aby, thnks sayang. Thnks sbb sudi terima diri ni. Thnks sbb faham, tahan, sabar, dengan perangai eby. Thnks sbb gelak smaa-2 eby. Thnks sbb marah eby. Thnks sbb tegur eby. Thnks fr everything, aby. And sorry juga sbb terlalu byk salah eby dekat sayang. Tp aby tetap terima eby. Thnks sayang. Walau dari mula eby tanya aby, kenapa sayang eby, tp aby tak penah jwb. Tak apa, simpanlah sebab tu sayang. Eby tak nak tanya smpi lah aby betul-2 nak jwb. I love you with all my heart.